De voordelen van wekelijkse meetings | Onderwijspost
Onderwijspost

In tijden van thuiswerken, kan het soms lastig zijn om het overzicht te houden. Wie is nu precies waar mee bezig en hoe gaat het met lopende zaken. Binnen OnderwijsPost hebben wij een aantal momenten in de week waar (een deel van) het team bij elkaar komt. Wij hebben dit geïntroduceerd als dagstart. Daarnaast is er eens in de maand een puzzelmoment waar wij professionals en klanten aan elkaar kunnen koppelen.

Een moment samen

Gezien de huidige maatregelen, werken wij hier op kantoor met verschillende thuiswerkdagen. Het is belangrijk om tijdens deze dagen even een moment te pakken waar je lopende zaken met elkaar kan bespreken. Twee keer in de week is er een moment waar het accountmanagement team en het recruitmentteam samen zitten om de belangrijkste dingen te bespreken. Wij zoeken natuurlijk de beste match tussen onderwijsprofessionals en scholen. Voor deze blog spraken we een aantal collega’s. Wat is volgens hen waardevol aan het samenzitten?

Een van onze accountmanagers: Het is wat mij betreft waardevol, zodat je de prioriteiten van de week met betrekking tot lopende zaken met elkaar kan bespreken. Dit zorgt ervoor dat iedereen op één lijn zit. Door zaken gezamenlijk te bespreken kom je vaak ook tot bepaalde inzichten, omdat er meerdere collega’s bij betrokken zijn. Dit kan leiden tot nieuwe inzichten of ideeën waar je normaal gesproken niet over na had gedacht. Indien er zich bijvoorbeeld een lastige situatie voordoet kan het zijn dat een andere collega hier al eerder mee te maken heeft gehad. Ook zorgt het samen komen voor een contactmoment met de collega’s. Aangezien er ook veel thuis wordt gewerkt is het wat mij betreft noodzakelijk om een aantal keer per week samen te komen.

Een van onze recruiters: bij een puzzeltocht worden alle vacatures open gezet. Wij als recruiters kunnen hier dan een stuk makkelijker op inspelen. De accountmanager geeft direct feedback of een school een goede match is voor de professional. Via die weg is het makkelijk schakelen tussen de twee afdelingen!

Een van onze accountmanagers: door de dagstart krijgen wij als accountmanager een goed inzicht in de beschikbare professionals. Bijvoorbeeld hun reisbereidheid en of er nog andere haken en ogen zijn. Door de recruiters is het weer goed, zodat zij zien welke vacatures er beschikbaar zijn en wat daar de voorwaarden voor zijn.

Terugkerend is dat het prettig is om met elkaar te zitten, zodat iedereen weet waar ze aan toe zijn. Ook is het handig om alles in kaart te hebben, zodat er geen zaken door elkaar gaan lopen. Hebben jullie wel eens een overleg en waarom is dit voor jullie waardevol? Laat het ons weten!