FAQ | Onderwijspost
Onderwijspost

Algemeen

Wat is OnderwijsPost?

OnderwijsPost is een dienstverlener binnen alle lagen van het onderwijs. Onze diensten zijn het detacheren van onderwijsprofessionals, maar wij bieden ook werving & selectie aan. Naast deze diensten verzorgt OnderwijsPost ook trainingen en workshops voor de professionals.


Welke diensten bieden jullie aan?

Als dienstverlener in het onderwijs bieden wij de volgende diensten aan; detachering, werving & selectie, deta-vast, flexpool, coaching en training.


Waarom kies ik voor OnderwijsPost?

OnderwijsPost staat voor kwaliteit, persoonlijkheid en eerlijkheid. Wij zijn een gespecialiseerd bureau met jarenlange ervaring in het aanbieden van diensten met betrekking tot personele vraagstukken binnen het onderwijs. Bij OnderwijsPost hebben de recruiters en accountmanagers ervaring in het onderwijs. Hierdoor hebben wij échte expertise, wat inhoudelijke coaching mogelijk maakt. Wij investeren in duurzame relaties met zowel de opdrachtgever als de onderwijsprofessionals en hebben een grenzeloze flexibiliteit met behoud van hoogwaardige kwaliteit. We denken én handelen mee als het gaat over directe kostenbesparing, maar denken ook mee op de lange termijn voor oplossingen.


Ik wil graag bij OnderwijsPost zelf werken, kan dat?

Wat leuk! Bekijk hier onze interne vacatures. Staat er iets tussen waar jij blij van wordt, dan ontvangen wij graag jouw sollicitatie. Wij nemen zo snel mogelijk contact met je op.


Onderwijsprofessionals

Ik heb vragen over een vacature, bij wie kan ik terecht?

Onderaan elke vacature staat de naam van de recruiter die hier verantwoordelijk voor is. Uiteraard staat er een team klaar om jouw vraag te beantwoorden, mocht de desbetreffende recruiter niet aanwezig zijn.


Kunnen jullie mij op de hoogte houden van nieuwe vacatures?

Je kunt je hier aanmelden voor een automatisch vacature alert. Hier kan je aangeven voor welk type onderwijs en in welke regio je vacatures wilt ontvangen. De nieuwe vacatures die voldoen aan jouw wensen ontvang je dan per mail.


Ik wil graag voor een langere tijd op een school werken, is dit mogelijk?

Ja, deze mogelijkheid is er zeker! Wij hebben opdrachten vanaf 1 dag tot aan een heel schooljaar, zowel parttime als fulltime; alles is mogelijk. Ook is er de mogelijkheid tot een vast contract bij OnderwijsPost.


Kan ik als onderwijsassistent ook bij jullie solliciteren?

Ja, dat kan zeker! Wij hebben vacatures en opdrachten voor alle lagen in het onderwijs. Met regelmaat zijn wij ook op zoek naar onderwijsassistenten. Klik hier voor de actuele vacatures of stuur een open sollicitatie.


Waarom staat de naam van de school niet bij de vacature?

Wij hebben afspraken met onze opdrachtgevers gemaakt dat wij de naam van de school pas vrijgeven wanneer wij de vacature met jou gaan bespreken. Tot dat moment is dit vertrouwelijke informatie.


Hoe ziet de sollicitatieprocedure eruit?

Wanneer je een vacature op onze website ziet die jou aanspreekt, kun je hier op solliciteren middels jouw CV en een motivatiebrief. Je kunt je natuurlijk ook inschrijven door middel van een open sollicitatie. Nadat wij jouw sollicitatie binnen hebben, nemen wij eerst jouw CV en motivatiebrief goed door. Als wij iets voor jou kunnen betekenen, nemen wij telefonisch contact met je op. Na een positief telefonisch gesprek word je uitgenodigd voor een persoonlijk gesprek bij op ons kantoor in Rotterdam of Amsterdam, voor een Skype gesprek of op locatie. Tijdens dit gesprek worden jouw kwaliteiten, zowel op professioneel als persoonlijk niveau, toegelicht onder het genot van een heerlijke kop koffie of thee. Na het gesprek zal de recruiter contact met jou blijven houden om de voortgang te bespreken.


Waarom willen jullie mijn diploma's zien tijdens het intake gesprek?

OnderwijsPost staat voor eerlijkheid en kwaliteit. Voor ons is het belangrijk om met de juiste gegevens een professional voor te stellen bij een school. Om de kwaliteit zoveel mogelijk te waarborgen vragen wij om jouw diploma's mee te nemen die op jouw CV staan.


Waarom willen jullie mijn referenties hebben?

Het doel van het inwinnen van een referentie is om aanvullende informatie te krijgen, feiten te controleren en eigen bevindingen te toetsen. Om onze kwaliteit zoveel mogelijk te waarborgen trekken wij altijd 2 referenties na van onze professionals. Hierdoor kunnen wij een nóg betere match maken tussen de professional en opdrachtgever.


Wat gebeurt er met mijn persoonlijke gegevens?

Wij verzamelen jouw gegevens vanaf het moment dat jij jouw gegevens invult of achterlaat op onze website, jezelf inschrijft op één van onze vestigingen of op een andere wijze aanmeldt. Jouw gegevens worden verwerkt voor de uitvoering van onze dienstverlening waaronder; detachering, flexpool, recruitment en werving & selectie. Voor meer informatie, zie onze privacyverklaring.


Welke gegevens worden er doorgegeven aan een opdrachtgever?

Op het moment dat wij jou voorstellen bij een school, geven wij de volgende persoonsgegevens door: voornaam, geboortedatum en woonplaats. Naast de persoonsgegevens sturen wij ook jouw werk- en/of stage-ervaring(en), (behaalde) opleidingen en/of cursussen, vaardigheden en hobby's door.


Waarom willen jullie een kopie van mijn bankpas en identiteitsbewijs?

Na het intakegesprek maken wij een scan van jouw bankpas en identiteitsbewijs. Om fouten te voorkomen en om onze administratie op orde te houden moeten wij zeker weten dat het rekeningnummer, van een professional die via ons werkt, klopt. Als werkgever zijn wij wettelijk verplicht om een kopie van jouw identiteitsbewijs te hebben, mits je voor ons werkt.


Hoe lang bewaren jullie de kopie van mijn identiteitsbewijs?

Wanneer je niet werkzaam bent via OnderwijsPost, bewaren wij een scan van jouw identiteitsbewijs maximaal 4 weken. Hierna wordt de scan verwijderd. Mocht je na deze 4 weken wel aan de slag gaan via OnderwijsPost, dan vragen wij jou opnieuw een kopie te versturen. Als werkgever zijnde hebben wij een bewaarplicht van het identiteitsbewijs van minimaal 5 jaar nadat de werknemer uit dienst gaat.


Waarom moet ik een VOG aanvragen als ik via jullie werk?

Het is wettelijk verplicht om bij indiensttreding in het onderwijs een actueel VOG te overleggen. Nadat er is bevestigd dat je via OnderwijsPost gaat werken wordt er door ons een VOG aangevraagd. De onkosten worden vergoed door OnderwijsPost. De VOG wordt aangevraagd om te toetsen of een persoon in aanraking is geweest met Justitie voor een strafbaar feit.


Opdrachtgevers

Voor welke functies kan ik bij jullie terecht?

Voor alle functies in alle lagen van het onderwijs kan je bij OnderwijsPost terecht. Van een administratief medewerker tot een groepsleerkracht en van een onderwijsassistent tot een directeur of intern begeleider. Neem contact met ons op en wij gaan direct aan de slag.


Hoe kan ik een vacature bij jullie uitzetten?

Wanneer je een vacature bij ons wilt uitzetten is dat telefonisch mogelijk, per e-mail of hier via de website. Je kunt de vestiging Rotterdam bereiken op telefoonnummer 010-2150620 of info@onderwijspost.nl. De vestiging Amsterdam is te bereiken op telefoonnummer 020-8208399 of amsterdam@onderwijspost.nl. Wanneer je jouw vacature achterlaat neemt een accountmanager telefonisch contact op om de vacature te bespreken. Vaak wil de accountmanager ook even langskomen voor een gesprek om een goed beeld te krijgen van de school en het team.


Ik heb een invaller nodig, kan ik dan ook bij jullie terecht?

Zeker! Wanneer je een invalleerkracht zoekt voor één of meerdere dagen, adviseren wij om te bellen met één van onze vestigingen. Op deze manier kunnen wij sneller schakelen en op zoek gaan naar een geschikte professional uit onze flexpool die kan invallen.


In welke typen onderwijs bemiddelen jullie?

Heel makkelijk; in élk type onderwijs. Niet alleen in het primair-, speciaal-, voortgezet- en hoger onderwijs, maar ook in de kinderopvang, summerschools en taalscholen. Wij komen graag bij jou langs!


Kan ik de algemene voorwaarden van OnderwijsPost inzien?

Ja zeker! Klik hier voor onze algemene voorwaarden.


Staat je vraag er niet tussen?

Neem telefonisch contact op of stuur een e-mail!