Van backoffice naar marketingmanager | Onderwijspost
Onderwijspost

Na mijn studie internationaal hotel- en eventmanagement wist ik een paar dingen: organiseren vind ik leuk, ik hou van een persoonlijke sfeer en wil graag aan het werk op een kantoor waar ik mij kan gaan ontwikkelen. Ik zag een vacature voor het opzetten van een backoffice afdeling bij OnderwijsPost en werd dezelfde dag nog gebeld. Tien minuten in mijn eerste gesprek wist ik het zeker: dit zijn mensen waar ik graag mee werk!

Maak het bespreekbaar

Vijf jaar geleden begon ik met het opzetten van een backoffice afdeling. Ik keek waar processen efficiënter konden en welke taken ik over kon nemen van het recruitment en accountmanagement team. De vrijheid in mijn werk vond ik geweldig en zo ook de sfeer op kantoor. Hard werken, veel lachen, toffe feestjes en mensen waar ik veel van kon leren. Een perfecte omgeving om te ontwikkelen!

Na een half jaar stond de backoffice afdeling en wilde ik graag breder ervaring opdoen. Ik heb een maandje recruitment geprobeerd, maar dat bleek niet mijn ding. Gelukkig kreeg ik de ruimte binnen OnderwijsPost om te ontdekken wat bij mij past en na enkele gesprekken met Carla mocht ik mij vol gaan storten op de marketing. Ik kwam er al snel achter dat de combinatie van creativiteit, customer experience, analyse en coördinatie mij ontzettend veel energie gaven!

Toen begon het uitbouwen van de marketing, want stilzitten dat kan ik niet. Alles in kaart brengen, analyseren, tracken en samenwerkingen aangaan om de ROI te verbeteren. Door mijn brede ervaring binnen OnderwijsPost wist ik precies hoe ik vanuit marketingperspectief andere afdelingen kon helpen succesvoller te worden. Marketing werd van een losse afdeling dan ook écht onderdeel van het sales- en recruitmentteam, een samenwerking die nu niet meer weg te denken is.

Mijn nieuwsgierige kant bleef steeds kansen ontdekken vanuit de data-analyses en ik kreeg ruimte om hier het gesprek over aan te gaan op directieniveau. Meedenken over bedrijfsgroei, strategie en werkwijze werden ‘part of the job’ en dus was er al snel uitbreiding nodig op de marketingafdeling. Dit zorgde voor hele leuke en creatieve samenwerkingen en aan mijn kant nieuwe uitdagingen op managementniveau.

Carla is ontzettend ondernemend en wilde graag een tweede bedrijf starten genaamd Yuar. Ook arbeidsbemiddeling, maar dan een andere branche. Zo kunnen er nog meer mensen blij worden gemaakt met een nieuwe baan. Voor mij betekende dit vanaf de start betrokken worden bij het opzetten van een bedrijf. Naamgeving, strategie, branding, website, ieder detail kwam aan bod. Wat ontzettend gaaf om dit meegemaakt te hebben!

Als ik dus zeg ‘een bedrijf volop doorgroeimogelijk’ dan is daar geen woord aan gelogen. Vrijheid, kansen, ontwikkeling stonden allemaal centraal. Nu is het tijd om mijn ontwikkeling ook buiten de arbeidsbemiddeling voort te zetten. Ik weet zeker dat ik alle kennis die ik hier heb opgedaan goed kan gaan gebruiken. De samenwerkingen met geweldige collega’s en Carla ga ik zeker missen. Zo ook de leukste feesten, festivals en een superleuke reis naar Gerlos. Dit zijn vijf jaren die ik nooit zal vergeten. Nogmaals bedankt, richting Carla en al mijn collega’s, voor de mooie herinneringen!

Als marketeer kan ik de CTA (call to action) natuurlijk niet overslaan. Mocht je na mijn verhaal denken ‘dat is precies wat ik zoek qua werkgever’, stuur een berichtje naar OnderwijsPost/Yuar en ga het gesprek aan! J

Als marketeer kan ik de CTA (call to action) natuurlijk niet overslaan. Mocht je na mijn verhaal denken ‘dat is precies wat ik zoek qua werkgever’, stuur een berichtje naar OnderwijsPost/Yuar en ga het gesprek aan!